Permudahkanlah Segalanya yaAllah

YaAllah....

sungguh aku rasa tak mampu untuk bertahan lagi,
ujian kali ini aku tak mampu cari jalan keluarnya.

Bantulah hamba YaAllah....
Berilah kemudahan buat hamba,
untuk hadapi semua ini seorang diri terlalu perik,
bantulah hamba...


Aku mencari di mana tempat
yang mampu aku bergantung
aku temui,
namun tidak seperti apa yang aku harapkan.

Aku tahu ini adalah kehidupan
kekuatan ku ada jauh di sana
bagaimana aku mampu lalui semua ini seorang diri di sini
aku memerlukan kekuatan dari mereka...

YaAllah... sungguh semua ini membuatkan aku buntu dan dungu...
Aku letih..
Setiap saat memikirkannya
namun bagai tiada apa yang aku dapat selain penat.

Aku akan berusaha seorang diri
namun permudahkanlah buatku
Temukanlah aku
pada tempat yang mampu membantu...

No comments: