Takdir Hamba, Sahabat


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Dalam hirup pikul manusia
aku pernah terasa sepi
tiada yang hadir
tiada yang menghiraukan diri

sampaikan satu masa
hati terasa sakit
terasa sunyi
menangis sendiri tanpa tiada siapa yang mengetahui.

perjalanan hidup ini aku rentasi
berbekalkan bayangan, semangat 
serta kekuatan ayah bonda
yang setia tersemat di hati.

rasa sakit
aku simpan sendiri
rasa sedih
aku luahkan melalui tangisan dalam mimpi

sehingga satu saat
Allah hadirkan mereka 
insan sederhana duniawi
namun sangat memberi kesan di hati.

Terima Kasih Ya Rabbi
Engkau berikan aku peluang untuk menikmati
satu perasaan yang sememangnya aku ingini
untuk aku ceritakan buat muda mudi di suatu hari nanti.

Teman sejati ungkapan mudah dihati
namun terlalu susah untuk dipertuturkan diri
kerana keikhlasan hati tiada mampu diperlihatkan
melainkan jeritan dan mengiyakan sahaja ia di dalam hati.

15-09-2012
Ulang tahun kelahiran diri yang ke dua puluh satu. Semoga Allah memberkati hati dan diri ini sampai akhir hayat nanti , Aamiin....
InsyaAllah...

No comments: