Satu Rencana


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


kadang-kadang aku tertanya dalam diri
siapakah aku ?
kenapa aku lakukan itu dan ini seperti seorang yang pekak dan bisu.

hati aku hanya ada satu.
Jika terluka hatiku maka diamlah diriku.

Apakah ini dugaan atau hilaf diriku ?
mahu sahaja menangis jika dibiarkan aku seorang diri di atas gunung berhadap ke laut rindu.

kadang-kala Aku rasa temanggu
seperti hilang punca arah dan hala tuju
hendak berjalan takut terlewat mengejar akan sesuatu
bila berlari rasa menyesal dan goyah pula hati bila menjadi boneka pelaku.

Tika ini aku terasa sangat penat dengan keadaan ini
namun hanya aku minta akan sesuatu,
kuatkanlah aku Ya Rabbi
permudahkan segalanya bagiku untuk harungi
semua ujian ini dengan satu hati yang akan setia ikhlas dan jujur.


Rencana kehidupan sebenarnya terlalu indah, Allah s.w.t akan berikan sesuatu cobaan yang  mampu dibawa oleh hambanya. Tidak akan sesekali Dia berikan kamu sesuatu yang diluar kemampuanmu untuk lalui dan hadapi akan sesuatu itu...

No comments: