Selamat Berpuasa

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
“Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"



Dah masuk minggu ke dua jalani latihan industri di yayasan islam perlis.


Perasaan di sini?

Alhamdulillah sangat best sebab organisasi di sini sangat menarik tetarik kau memang the boom..!

di sini cara dia lain dari yang lain, setiap hari di pagi hari akan ada bacaan ayat suci Al-quran, tazkirah dan Al- khafi mengikut jadual dan hari yang dah ditetapkan.

 Memandangkan sekarang bulan Ramadhan, setiap hari untuk jam pertama masa bekerja akan dilakukan Tadarus secara beramai-ramai, matlamatnya agar semua pekerja di sini dapat khatam Al-quran untuk Ramadhan pada kali ini.

Menarik.

Moga Ramadhan kali ini akan lebih bermakna dari sebelum-sebelumnya. Moga kita dapat berada dari awal hingga ke akhir Ramadhan kali ini.

Manfaatkan masa untuk kita mendekatkan diri pada Pencipta, mungkin masa kita terhad untuk melaksanakan tanggujawab yang lain, namun, cuba cari sedikit masa untuk kita bertemu Pencipta kita, mengangungkanNya.

Tak rugi sebenarnya, dahulukan Dia, kerna setelah itu urusan kamu pasti dipermudahkanNya. :)

selamat menjalani ibadah puasa, dari saya dan keluarga. :)

Dari Abul ‘Abbas ‘Abdullah bin ‘Abbas ra ia mengatakan,   
“Pada suatu hari aku pernah dibonceng dibelakang Nabi Shalallahu ‘Alaihi Wassalam, lalu beliau bersabda, 
“Wahai anak muda, aku akan mengajarkan kepadamu beberapa kalimat: ’Jagalah Allah, niscaya Allah menjagamu. Jagalah Allah, maka engkau akan mendapati-Nya dihadapanmu. Jika engkau memohon, mohonlah kepada Allah, dan jika engkau meminta pertolongan, mintalah pertolongan kepada Allah. Ketahuilah bahwa seandainya suatu kaum berkumpul untuk memberi suatu manfaat kepadamu, maka mereka tidak dapat memberi manfaat kepadamu kecuali dengan sesuatu yg telah ditetapkan Allah untukmu. Sebaliknya, jika mereka berkumpul untuk memberi suatu kemudharatan kepadamu, maka mereka tidak dapat memberi kemudharatan kepadamu kecuali dengan sesuatu yg telah Allah tetapkan atasmu. Pena telah

diangkat dan lembaran-lembaran telah kering.’”  
( HR. At-Tirmidzi )

No comments: